Met een beetje mazzel krijg je nu de beste ervaring! We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Ga je akkoord?
De organische vindbaarheid van dit specialistische auto-onderdeel genaamd Haldex Controller staat als een huis, maar slechts een klein deel van de markt weet het product te vinden. Daarom hebben we met een beperkt budget via Meta nieuwe doelgroepen bereikt en hen bewust gemaakt van dit onderdeel.
De Haldex Controller is een specialistisch apparaat waarmee je de vierwielaandrijving van een auto via een app kunt aansturen. Een must-have voor tuners en performance-liefhebbers.
Voor deze campagne was het aan Mazzel Marketing om niet alleen bereik te creëren, maar ook de juiste snaar te raken. Dankzij scherpe targeting, overtuigende teksten en de juiste beelden hebben we maximale zichtbaarheid gerealiseerd binnen een technische doelgroep.
Om de Haldex Controller onder de aandacht te brengen hebben we een combinatie van awareness- en retargetingcampagnes opgezet, waarbij we zowel nieuwe doelgroepen bereikten als eerdere websitebezoekers opnieuw aanspraken. Dankzij eigen budgetcontrole en continue optimalisatie konden we maximale impact halen en de kosten steeds verder verlagen:
Gericht targeten van tuning- en raceliefhebbers in Duitsland, Engeland en de VS (hier wordt het product het meest verkocht)
Retargeting van websitebezoekers toegepast met een productaanbieding
Mix van advertentiemateriaal ingezet, zoals statische close-ups, carrousels en story-formats
Dagelijkse monitoring en A/B-tests op tekst en beeld om continu te verbeteren
Verlaging van CPC (kosten per klik) door gerichte optimalisaties in targeting en beeldmateriaal
De campagne leverde indrukwekkende cijfers op:
▲ Kosten per klik ruim onder het branche gemiddelde van €0,96!
▲ Click Through Rate ruim boven het branche gemiddelde van 1,10%!
▲ Kosten per klik ruim onder het branche gemiddelde van €0,51!
▲ Click Through Rate ruim boven het branche gemiddelde van 2%!
Dankzij scherpe targeting, strikte budgettering en vernieuwende beelden is awareness en engagement toegenomen. Voor de volgende fase adviseren wij:
Conversie-optimalisatie van de landingspagina (reviews, FAQ, opvallende CTA’s)
E-mailmarketing voor geïnteresseerden (gratis demo of whitepaper)
Lookalike-audiences op basis van add-to-cart data