Deze website maakt gebruik van cookies

Met een beetje mazzel krijg je nu de beste ervaring! We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt. Ga je akkoord?

Akkoord, op naar het geluk!
Nee, geen mazzel voor mij

Efficiënt Meta adverteren: Groot bereik voor niche auto-onderdeel

De organische vindbaarheid van dit specialistische auto-onderdeel genaamd Haldex Controller staat als een huis, maar slechts een klein deel van de markt weet het product te vinden. Daarom hebben we met een beperkt budget via Meta nieuwe doelgroepen bereikt en hen bewust gemaakt van dit onderdeel.

Haldex Controller

Bijna 70.000 mensen bereikt op Meta, met een CPC van €0,29. Ver onder het branchegemiddelde van €0,96 in automotive.

Haldex Campagne beelden Meta

Over het product en onze rol

De Haldex Controller is een specialistisch apparaat waarmee je de vierwielaandrijving van een auto via een app kunt aansturen. Een must-have voor tuners en performance-liefhebbers.

Voor deze campagne was het aan Mazzel Marketing om niet alleen bereik te creëren, maar ook de juiste snaar te raken. Dankzij scherpe targeting, overtuigende teksten en de juiste beelden hebben we maximale zichtbaarheid gerealiseerd binnen een technische doelgroep.

De aanpak

Om de Haldex Controller onder de aandacht te brengen hebben we een combinatie van awareness- en retargetingcampagnes opgezet, waarbij we zowel nieuwe doelgroepen bereikten als eerdere websitebezoekers opnieuw aanspraken. Dankzij eigen budgetcontrole en continue optimalisatie konden we maximale impact halen en de kosten steeds verder verlagen:

  • Gericht targeten van tuning- en raceliefhebbers in Duitsland, Engeland en de VS (hier wordt het product het meest verkocht) 

  • Retargeting van websitebezoekers toegepast met een productaanbieding

  • Mix van advertentiemateriaal ingezet, zoals statische close-ups, carrousels en story-formats

  • Dagelijkse monitoring en A/B-tests op tekst en beeld om continu te verbeteren

  • Verlaging van CPC (kosten per klik) door gerichte optimalisaties in targeting en beeldmateriaal

De resultaten

De campagne leverde indrukwekkende cijfers op:

Awareness campagne

147.907

vertoningen

69.774

unieke personen bereikt

€0,29

cpc beste advertentie

▲ Kosten per klik ruim onder het branche gemiddelde van €0,96!

3,33%

CTR beste advertentie

▲ Click Through Rate ruim boven het branche gemiddelde van 1,10%!

Retargeting campagne

37.720

vertoningen

3.159

unieke personen bereikt

€0,31

cpc beste advertentie

▲ Kosten per klik ruim onder het branche gemiddelde van €0,51!

3,87%

CTR beste advertentie

▲ Click Through Rate ruim boven het branche gemiddelde van 2%!

Haldex Controller - effectieve Meta advertentie campagne

Conclusie en vervolgstappen

Dankzij scherpe targeting, strikte budgettering en vernieuwende beelden is awareness en engagement toegenomen. Voor de volgende fase adviseren wij:

  • Conversie-optimalisatie van de landingspagina (reviews, FAQ, opvallende CTA’s)

  • E-mailmarketing voor geïnteresseerden (gratis demo of whitepaper)

  • Lookalike-audiences op basis van add-to-cart data

Ook een sterke Meta campagne draaien?